пʼятниця, 7 квітня 2023 р.

                 Психологиня  Світлана Ройз радить  

Ознаки дислексії у дошкільному та шкільному віці:
 • дитині складно відтворювати ритм та вчити вірші, пісні;
• труднощі у повторенні серії складів чи цифр;
• дитина ігнорує знаки та літери, які стояти зліва чи праворуч;
• труднощі із запам'ятовуванням літер та їх написанням (путання, з'єднання та недописування літер, додавання лишніх);
• порушення письма — складності у перекодуванні звуків у літери (фонем у графеми); 
• дитині складно поєднувати букви у склади, вона з труднощами читає слова вголос;
• бачити одне, а вимовляє інше (літери, слова, цифри) — плутає схожі за написанням букви; виявляється «дзеркальність» у читанні й письмі (перевернуте сприйняття знакового зображення букв, цифр);
• читання за здогадками, порушена плавність читання, утруднене читання складних слів, спотворення слів під час читання, відсутня виразність, погане розуміння змісту прочитаного; • у дитини поганий почерк, вона не бачить межі аркуша, не дотримується заданих вчителем між при письмі; • нездатність визначити межі слів та промов; 
• дитина знає правила, але забуває їх застосовувати під час листа;
• складнощі з розумінням прочитаного тексту та переказом змісту;
• порушення просторового сприйняття й уявлень;
• труднощі у засвоєнні навичок орієнтації за годинником (зі стрілками);
• труднощі з розумінням циклічності години, пір року, їх черговості
                         Я рекомендую звернути увагу на таке:
 • дислексія часто передається в спадок: якщо у когось із батьків чи прабатьків були труднощі з читанням та/або листом, то є велика ймовірність, що у дитини вони теж будуть; 
• дитині довго не вдається тримати ложку та предмети для письма правильно;
• вона погано розрізняє та відтворює звуки; 
• мовлення розвивається повільніше, ніж у однолітків, або не відповідає віковим нормам;
• є проблеми з розвитком дрібної моторики; 
• є порушення у координації рухів;
• є труднощі з утриманням уваги (дитині потрібно часті перемикання на різні види діяльності); 
• дитина швидко втомлюється від зайняти;
• спостерігаються явища моторної незручності;
• є легкі порушення дрібної моторики — складності в моторному плануванні (плануванні наперед моторних актів для виконання певного завдання). 
за перші ж підозри дислексії батькам необхідно звернутися до фахівця (логопеда, корекційного педагога, нейропсихолога) та провести комплексну діагностику (від цього залежить, наскільки ефективною буде подальша корекційна допомога);

Немає коментарів:

Дописати коментар