Будьте уважні при написанні есе !
Критерії
оцінювання змісту есе
|
Бали
|
Критерії оцінювання мовного оформлення есе
|
Бали
|
|
Вимоги до
оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Грамотність
|
|||
орфографічні,
пунктуаційні, помилки
|
лексичні,
граматичні, стилістичні
|
|||
Побудованому учнем
(ученицею) тексту бракує зв’язності й цілісності, урізноманітнення
потребує лексичне та граматичне оформлення роботи; теза не відповідає
запропонованій темі; не наведено жодного аргументу.
|
1
|
13 і більше
|
9-10 і більше
|
1
|
Побудоване учнем
(ученицею) висловлення характеризується фрагментарністю, думки
викладаються на елементарному рівні; потребує збагачення й урізноманітнення
лексика і граматична будова мовлення;
теза не відповідає запропонованій темі; наведені аргументи не є доречними; прикладу
немає або він не є доречним.
|
2
|
12
|
2
|
|
Учневі
(учениці) слід
працювати над виробленням умінь послідовніше й чіткіше викладати власні
думки, дотримуватися змістової та стилістичної єдності висловлення, потребує
збагачення та урізноманітнення лексика й граматична будова висловлення; теза
частково відповідає запропонованій темі;
наведений аргумент не випливає з тези;
приклад не є доречним; висновок сформульовано нечітко.
|
3
|
11
|
3
|
|
Висловлення учня
(учениці) за обсягом складає дещо більше половини від норми й
характеризується певною завершеністю, зв’язністю; чіткіше мають
розрізнюватися основна та другорядна інформація; висновок лише частково
відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами; є недоліки за сімома показниками: посереднє
розуміння теми; порушення послідовності побудови твору; рівень словникового
запасу нижче середнього; відносна стильова єдність твору; не сформульовано
вправно тезу; наведено один аргумент.
|
4
|
9-10
|
7-8
|
4
|
За обсягом робота учня (учениці) наближається до норми, загалом є завершеною, тему
значною мірою розкрито; не сформульовано вправно тезу; наведено один
аргумент; приклад непереконливий;
висновок лише частково відповідає тезі, не пов’язаний з аргументом та
прикладом; трапляються недоліки за низкою показників (до шести): роботі
властива поверховість висвітлення теми, не простежується основна думка,
відносно струнка побудова твору, середній рівень словникового запасу, бракує стильової єдності.
|
5
|
7-8
|
5
|
|
За обсягом висловлення учня (учениці) сягає норми, його тема розкривається, виклад
загалом зв’язний; учень (учениця)
наводить один доречний аргумент;
наводить непереконливий приклад;
висновок лише частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами
та прикладами; робота
характеризується недоліками за п’ятьма показниками: помітний її
репродуктивний характер, відсутня самостійність суджень, їх аргументованість,
добір слів не завжди вдалий, учень (учениця) неточно добирає слова й
синтаксичні конструкції.
|
6
|
5-6
|
6
|
|
Учень
(учениця)
самостійно створює достатньо повний, зв’язний, з елементами самостійних
суджень текст, формулює тезу, яка відповідає запропонованій темі;
наводить один доречний аргумент; вдало добирає лексичні засоби; висновок
відповідає запропонованій темі; у роботі є недоліки (до чотирьох): відхилення
від теми, порушення послідовності її викладу; висловлювання не завжди
конкретне, просторовий виклад міркувань, не підкріплених фактичним
матеріалом нелогічне розташування
абзаців, переходи між ними не є вмотивованими; основна думка не
арґументується.
|
7
|
4
|
6
|
7
|
Учень
(учениця)
самостійно будує достатньо повне, осмислене висловлення, загалом ґрунтовно
висвітлює тему, формулює тезу, що відповідає запропонованій темі;
наводить один доречний аргумент;
приклад не конкретизований; висновок відповідає запропонованій темі;
трапляються недоліки за трьома показниками: невміння пов’язати предмет
обговорення із сучасністю, не добирає переконливі докази для обґрунтування
певного явища, відносне багатство словникового запасу, робота не
відзначається різноманітністю та чіткістю слововживання.
|
8
|
3
|
5
|
8
|
Учень
(учениця)
самостійно будує послідовний, повний, логічно викладений текст; формулює
тезу, що відповідає запропонованій темі; загалом розкриває тему, висловлює
основну думку; наводить один доречний аргумент; вдало добирає лексичні засоби; наводить
один доречний приклад; висновок відповідає запропонованій темі; у роботі
виявлені недоліки за двома показниками: тезу чітко не сформульовано,
відсутність виразної особистісної позиції, належної її аргументації тощо.
|
9
|
1+1
(негруба)
|
4
|
9
|
Учень
(учениця)
самостійно будує послідовний, повний текст, ураховує комунікативне завдання,
чітко формулює тезу; певним чином аргументує різні погляди на проблему,
наводить два доречні й переконливі аргументи, приклади; неординарна побудова
твору, робота відзначається багатством словника, граматичною правильністю,
дотриманням стильової єдності й виразності тексту, але за одним із критеріїв
допущено помилку; висновок відповідає запропонованій темі й випливає зі сформульованої тези, аргументів
і прикладів.
|
10
|
1
|
3
|
10
|
Учень
(учениця)
самостійно будує послідовний, повний текст, ураховує комунікативне завдання;
вправно формулює тезу; аргументовано,
чітко висловлює власну думку, зіставляє її з думками інших, уміє пов’язати
обговорюваний предмет із власним життєвим досвідом, наводить два доречні й
переконливі аргументи для обґрунтування тієї чи іншої позиції з огляду на
необхідність розв’язувати певні життєві проблеми; приклади конкретизовані;
робота відзначається багатством словника, точністю слововживання,
стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю; висновок відповідає
запропонованій темі й випливає зі
сформульованої тези, аргументів і прикладів.
|
11
|
1 (негруба)
|
2
|
11
|
Учень
(учениця)
самостійно створює яскраве, оригінальне за думкою та оформленням висловлення
відповідно до мовленнєвої ситуації; повно, вичерпно висвітлює тему; вправно
формулює тезу; аналізує різні погляди на той самий предмет, наводить два
доречні аргументи, використовує набуту з різних джерел інформацію для
розв’язання певних життєвих проблем; приклади переконливі, конкретизовані;
цілісний, послідовний і несуперечливий розвиток думки (логічність і
послідовність викладу); висновок
відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези, аргументів
і прикладів; робота відзначається багатством слововживання та художньою
цінністю.
|
12
|
-
|
1
|
12
|
Немає коментарів:
Дописати коментар