МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА

Слово про колегу 

                     Де хвилі сині Інгулець гойдає,

Новософіївка де з степом розмовля,
Родина Шелестенків проживає,
Світлани Валентинівни сім’я.

Там синьоока дівчинка зростала,
Огорнена любов’ю і теплом.
Пішла до школи, старанно навчалась,
Батьки пишались, тішилось село.

Та ось покликала вже світлокрила юність,
Не так далеко, поруч – у Херсон.
В педінституті осягала мови мудрість,
І п’ять років майнули, ніби сон.

Третій десяток стежкою до школи
Моя колега вранці поспіша.
Вся у роботі, в пошуках … Ніколи
Не знають спокою ні серце, ні душа.

Любити й шанувати рідну мову,
Напитися з живого джерела
Не втомлюється вчити знову й знову
Моя колега, вчителька з села.

Її не звабили яскраві зорі слави –
Вона засвічує їх в душах у дітей,
Бо вчить гордитись мовою держави
І має шану та повагу від людей.
Вона – Учитель справжній, що від Бога,
Такі не знають спокою ніде.
 І хоч нелегка вчительська дорога,
                     Вона по ній достойно й гордо йде

Шкільний конкурс знавців рідної мови

5 клас
1. Поясніть, як ви розумієте слова автора.  Оформіть свої думки у вигляді невеликого твору     ( до 1 стор.).                                          
Щоб берегти землю, природу,
треба їх полюбити.
Щоб полюбити,
треба пізнати.  (М.Пришвін)                                                                     

2. Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.  З виділеним словом складіть 3 словосполучення.                                                           
Мережа,  середина, центнер, решето, разом, квартал.
                                                                                                              
3. Запишіть у кличному відмінку такі слова:                               
         Тато, бабуся, друг, подруга, директор, учитель, козак, колега.
                           
4.Запишіть слова з малої чи великої літери та поставте, де треба, лапки:
(Ц, ц)укерки (В, в)ведмедик, (В, в)верховна (Р, р)ада України, (З, з)авод      (В, в)ерховина, (М, м)айдан (Н, н)езалежності.
                                                                                                           
                                                                                                        
5.Доберіть до кожного слова антонім і запишіть.                                
Благо –
         Велич –
Світло –
         Холод –
         Продавець –
         Дозвіл –
         Безсмертя –
         Ненависть –
                                                                                                
6. З поданих слів складіть і запишіть прислів’я. Кількома реченнями поясніть його значення.
         Говори, слухай, думай, а, мало, багато, ще, більше.                

Уроки літератури рідного краю - важлива складова національно-патріотичного виховання 





Немає коментарів:

Дописати коментар