середу, 28 березня 2018 р.

Творчо працювали


 28 березня на базі Снігурівської ЗОШ №4 відбулося засідання районного методоб`єднання вчителів української мови і літератури .Форма проведення - методичний тренінг. Тема. Якісна підготовка учнів до складання  ДПА  та ЗНО.
         Мікуляк Н.В. поділилася враженнями щодо участі у другому турі всеукраїнського конкурсу"Учитель року- 2018".
                   Дієвими були рекомендації вчителів української мови і літератури  Федько О.І. , ДібровиЛ,І.,  Бабій Г.П.

        Вони провели методичний діалог"Як підготувати учнів до ДПА ТА ЗНО ".
 Присутні  стали активними учасниками майстер - класу з укр. мови  " Висловлення . Крок за кроком". Грунтовним був " розбір польотів " Пробне ЗНО --2018.
 Цікавою була робота в професійній майстерні вчителів Піскун О.Ф.та Ковтун Г. М. Вчителі  вчилися  творчо працювати, ділилися досвідом. Щиро вдячні методисту Снігурівського райметодкабінету  Благодатній З.І за організацію та проведення  тренінгу.
      ВЕРШИН ДОСЯГАЮТЬ НЕ ВІДРАЗУ : МАЙСТЕРНІСТЬ НАБУВАЮТЬ ПОСТУПОВО (лат.).


МЕНТАЛЬНА КАРТА ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ

Ментальна карта (mind-map, mindmapping) – це графічне відображення процесів багатовимірного мислення. Ментальні карти є зручною, ефективною технікою візуалізації мислення та альтернативного запису. 
Суть побудови ментальної карти полягає в тому, щоб за допомогою зрозумілих символів, образів, об’єктів, асоціацій, якими мислить людина, наочно зобразити карту знань на обрану тему. 
Основні принципи створення ментальних карт: 
– об’єкт уваги (вивчення) сфокусовано в центральному образі; 
– основні теми та ідеї, пов’язані з об’єктом уваги, розходяться від центрального образу у вигляді ідей; 
– використання стрілок для підкреслення зв’язків між елементами інтелект-карти; 
– головний принцип – одне ключове слово на кожну лінію; 
– використання графічних образів; 
– робота як мінімум з трьома й більше кольорами тощо.

МЕНТАЛЬНА КАРТА ДО ТВОРУ   О. ДОВЖЕНКА "НІЧ ПЕРЕД БОЄМ"


вівторок, 27 березня 2018 р.

Готуємося до ДПА з української мови

                                                                                             
ДПА з  української мови 9 клас
Готуючи учнів  до ДПА  з української мови, використовую посібник О.Авраменка «Українська мова . Збірник диктантів. – К:, Грамота,2017.
Посібник укладено згідно з вимогами чинної навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Видання друге, доповнене і перероблене  для тренувальних і контрольних робіт.  Збірник містить повні тексти диктантів. Відрадно, що диктанти можна писати не тільки на уроках у школі , а й використовувати для підготовки до  ДПА самостійно. Зісканувавши QRкод, розміщений у посібнику, можна перейти до аудіо - диктантів .Темп диктування середній , диктує Автор. За крайньої потреби можна звукозапис ставити на паузу. 
                       ЯК МИ  ПРАЦЮЄМО ЗА ЦИМ ЗБІРНИКОМ?
Пишемо тренувальні диктанти , вибіркові,  словникові диктанти , укладаємо словничок орфограм. Наприклад,  обираємо розділ «Наші традиції», який містить  5 диктантів: «Новий рік у різних народів», «Ворожіння на Андрія» , « Дерева – обереги», «Чистий четвер». Вибираємо слова на вивчені орфограми, укладаємо словниковий диктант.
                                                              Поясни орфограми
Ефіопія , Новий рік , багаття , феєрверк , вбрання , вугілля , шотландці, канонада , екзотичність,  радість , відзначаються ,предки, ганчір`я, пробудження,  неодмінно, прихід , принести,  прохання,  вибирають, звечора, з  давніх – давен,  страсний,  Великдень, бадилля, подвір `я , листя,  святковий,  Чистий четвер, волосся ,  перехресний.
                                 Після написання і пояснення орфограм учні укладають словник орфограм з прикладами  із диктанту :
        Правопис великої літери 
2         Подвоєння приголосних 
3         Спрощення  приголосних 
4       Апостроф 
5       Правопис прислівників 
             Пунктограми у диктантах пояснюються усно
                             
                           «Знайди помилку»
Господар дому дарує своїй родині нове вбрання  і всі разом виходять на вулицю  розпалюють  багаття   стрибають через нього. І в  цьому був  був очевидно свій сенс  з пробудженням природи має неодмінно народитися й наступний рік.  

неділю, 25 березня 2018 р.

Пробне ЗНО з української мови

24 березня відбулося пробне ЗНО з української мови . 

Шановні одинадцятикласники !!! Хочете перевірити , як ви виконали тестові завдання , тоді "РОЗБІР ПОЛЬОТІВ" - відповіді на пробне ЗНО з укр. мови / ZNOUA/ ПОЯСНЮЄТЬСЯ КОЖНЕ ЗАВДАННЯ! ПЕРЕВІРЯЙТЕ ! 

середу, 21 березня 2018 р.

День поезії

Вітаємо всіх  причетних до складання віршів!  А також тих, хто  вважає себе поціновувачем поезії!
       Поезія - це струни відчуттів,
       Це музика вселенської  любові,
       Поезія - це скарб усіх віків ,
       Це діамант величиною в слово! ( І. Федишин)
                                                             

понеділок, 19 березня 2018 р.

Геніальна Ліна Костенко


 19 березня 1930 року народилася Ліна Костенко - совість епохи та сміливий голос України. Сьогодні  їй виповнилося 88 років.
       ЇЇ поезія - "це завжди неповторність, якийсь безсмертний доторк до душі".

До проблеми поведінки на уроці


Щоб виграти психологічне протиборство  у зіткненні двох полярних систем норм і цінностей, учителеві доцільно запам’ятати  підказки  Дейла Карнегі із книги «Як завоювати друзів та впливати на людей».
Підказка перша. «Дві роздратовані людини не можуть дійти згоди»
 Постарайтеся докласти  максимум зусиль, щоб  у гострій ситуації стримати себе, у жодному разі не сваріться й не  дратуйтеся. Підліткова аудиторія високо цінує самообладання, витримку й гумор педагогів.
Підказка друга.  Затримай  реакцію!
Не варто відразу ж полемізувати з  опонентом, особливо якщо його дії не становлять загрози для навколишніх. Треба зробити  вигляд, що ви начебто не помічаєте порушника, хоч у той  саме час даєте зрозуміти, що добре бачите його дії. «Факт непомічання» явного порушення дає можливість внести деяку розгубленість у дії дезорганізатора й знижує його  активність. Відкладена реакція часто дає  психологічну перевагу  вчителеві.
Підказка третя.  Переведи реакцію!
Цей прийом також служить для розвінчання значущості  вчинку й особистості порушника. Цей прийом технічно реалізується через виконання вчителем повсякденних дій на уроці, незважаючи на  надзвичайну  атмосферу, в якій, здавалося б, не треба зволікати. Врешті-решт «герой» конфлікту залишається  наодинці із собою. Цим  знищується «задум» боротьби.
Підказка четверта. Будь парадоксальним!
Постарайтеся за  нагоди повернути підступний задум порушника дисципліни на користь собі й  справі. Бажано так «розкласти» суть ситуації для дітей, щоб ще й подякувати порушнику  за допомогу (з  іронією, звичайно). Тоді  учитель  бачиться сильною й оригінальною особистістю. Діти не люблять сірості.

Шановний колего! Працюючи з дітьми, не забувай, що:
     1.  Улюблений учитель – той, посміхається та наділений почуттям гумору.
 2. Пояснюючи, переконуй, дивись на учнів, не кричи – у них ще є інші уроки.
3. Викликаючи почуття страху, ти принижуєш і себе, і дитину, притуплюєш її інтелект.
4. Подумки полічи до 10, перш ніж викликати батьків, робити запис у щоденнику чи відсилати учня до заступника директора: а чи не розписуєшся ти у власному безсиллі?
5. Зрозумій, що учень може мовчати не через незнання предмета, а від страху перед аудиторією (пригадай свій перший виступ).
7.Ти і твій предмет – не центр Землі, є ще й інші… Не намагайся перекласти на домашнє завдання те, чого не встиг сам на уроці.
8.Не рівняй всіх під один гребінець – кожен учень унікальний.
9.Не будь формалістом – відступай від свого плану, якщо змінюється ситуація в класі.
10.Не бійся створювати гостру ситуацію на уроці.
11.Реалізація тези «Цей предмет легко вивчити» залежить переважно від вчителя.

четвер, 15 березня 2018 р.

Готуємося до ДПА

Готуючи учнів до ДПА з української мови, використовуємо посібник О. Авраменка  "Українська мова.

Збірник диктантів" - К: ГРАМОТА,2017.
Посібник укладено згідно з вимогами чинної навчальної програми. Видання друге , доповнене і перероблене для тренувальних і контрольних робіт.
  Учням подобається, що , зісканувавши QR - код, вони переходять до                                                                                              аудіодиктантів,з цього  посібника.    

вівторок, 13 березня 2018 р.

НА УРОК

Сьогодні  долучилася до спільноти освітян  України , спробувавши свої сили в конкурсі "На урок". Шановні колеги , ви ще не з нами? Отримуйте офіційні сертифікати про публікацію?



понеділок, 12 березня 2018 р.

Відкривай Європу за казками ...

Вчителі та учні  різних країн створили карту найпопулярніших дитячих книжок...Перед нами мапа Європи .Кожна країна позначена іншим кольором .Але ця карта не політична,а книжкова .Якщо уважно придивитись,то побачимо фрагменти обкладинок дитячих книжок.Україна зафарбована помаранчевим кольором ..Упізнати цю обладинку нескладно-це ж"Тореодори з Васюківки" Всеволода Нестайка ! Дітям така карта дуже сподобалася ! Для вчителя- це  знахідка! Які ж твори європейських письменників ще є на цій карті ????Спробуй  визначити!                                                                     
         


неділю, 11 березня 2018 р.

Шевченківські дні

             До 204 - річниці з дня народження    поета      

Учні 8 класу презентували лепбук про Т.Шевченка  . .Цікавим і змістовним був бібліотечний урок "Тарасовими шляхами ".Не було байдужих під час проведення Шевченківських читань.Учні 5 класу провели дослідження" Народна творчість про Шевченка ".Учні 8-9класів підготували презентацію про лауреатів Шевченківської премії  2018 року .


             Учні 5- 8 класів


понеділок, 5 березня 2018 р.

"Соняшник -2018"

Учні  нашої  школи приєдналися до Всеукраїнської українознавчої  гри "Соняшник".

Гра стартувала 1 березня .А ми з нетерпінням чекали на відновлення занять. Ось нарешті конверт із завданнями відкрито . Завдання хоч і складні , але цікаві. Учні 5-6 класів задоволені : море вражень , позитивних емоцій !Завдання для 7-8 класів цікаві,але для декого складні !Дякуємо організаторам гри за можливість перевірити свої знання. Дуже цікаві завдання з українознавства .А ви граєте з " Соняшником"? Якщо ні , то прєднуйтеся !!! Тут є можливість проявити свої творчі й інтелектуальні здібності .

четвер, 1 березня 2018 р.

Прийом візуалізації

 Все починається з думки ! Кожна дія , кожне слово створюються в людській уяві . Багато успішних людей користуються силою візуалізації .Олімпійські чемпіони , наприклад.,представляють в деталях відчуття , які у них виникають при отриманні медалі. Спробуймо використати прийом візуалізації після прочитання художнього твору .
            Наприклад ,пропоную учням після прочитання вірша Лесі Українки "Тиша морська"  записати свої  ВІДЧУТТЯ :

                                      БАЧУ                   ЧУЮ                     МІЙ НАСТРІЙ 
  

Прийом візуалізації  розвиває творчу уяву , підвищує когнітивні здібності: 

  ПАМ`ЯТЬ ,  УВАГУ І КОНЦЕНТРАЦІЮ ,СПРИЙНЯТТЯ , УЯВУ,  ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ . 
       
     

Нові методи навчання