понеділок, 19 березня 2018 р.

До проблеми поведінки на уроці


Щоб виграти психологічне протиборство  у зіткненні двох полярних систем норм і цінностей, учителеві доцільно запам’ятати  підказки  Дейла Карнегі із книги «Як завоювати друзів та впливати на людей».
Підказка перша. «Дві роздратовані людини не можуть дійти згоди»
 Постарайтеся докласти  максимум зусиль, щоб  у гострій ситуації стримати себе, у жодному разі не сваріться й не  дратуйтеся. Підліткова аудиторія високо цінує самообладання, витримку й гумор педагогів.
Підказка друга.  Затримай  реакцію!
Не варто відразу ж полемізувати з  опонентом, особливо якщо його дії не становлять загрози для навколишніх. Треба зробити  вигляд, що ви начебто не помічаєте порушника, хоч у той  саме час даєте зрозуміти, що добре бачите його дії. «Факт непомічання» явного порушення дає можливість внести деяку розгубленість у дії дезорганізатора й знижує його  активність. Відкладена реакція часто дає  психологічну перевагу  вчителеві.
Підказка третя.  Переведи реакцію!
Цей прийом також служить для розвінчання значущості  вчинку й особистості порушника. Цей прийом технічно реалізується через виконання вчителем повсякденних дій на уроці, незважаючи на  надзвичайну  атмосферу, в якій, здавалося б, не треба зволікати. Врешті-решт «герой» конфлікту залишається  наодинці із собою. Цим  знищується «задум» боротьби.
Підказка четверта. Будь парадоксальним!
Постарайтеся за  нагоди повернути підступний задум порушника дисципліни на користь собі й  справі. Бажано так «розкласти» суть ситуації для дітей, щоб ще й подякувати порушнику  за допомогу (з  іронією, звичайно). Тоді  учитель  бачиться сильною й оригінальною особистістю. Діти не люблять сірості.

Шановний колего! Працюючи з дітьми, не забувай, що:
     1.  Улюблений учитель – той, посміхається та наділений почуттям гумору.
 2. Пояснюючи, переконуй, дивись на учнів, не кричи – у них ще є інші уроки.
3. Викликаючи почуття страху, ти принижуєш і себе, і дитину, притуплюєш її інтелект.
4. Подумки полічи до 10, перш ніж викликати батьків, робити запис у щоденнику чи відсилати учня до заступника директора: а чи не розписуєшся ти у власному безсиллі?
5. Зрозумій, що учень може мовчати не через незнання предмета, а від страху перед аудиторією (пригадай свій перший виступ).
7.Ти і твій предмет – не центр Землі, є ще й інші… Не намагайся перекласти на домашнє завдання те, чого не встиг сам на уроці.
8.Не рівняй всіх під один гребінець – кожен учень унікальний.
9.Не будь формалістом – відступай від свого плану, якщо змінюється ситуація в класі.
10.Не бійся створювати гостру ситуацію на уроці.
11.Реалізація тези «Цей предмет легко вивчити» залежить переважно від вчителя.

Немає коментарів:

Дописати коментар